Blog
Aktuality o spoločnosti
Tento rok oslávime okrúhle 30. výročie
Spoločnosť LABAŠ si v roku 2023 pripomína tridsať rokov svojej úspešnej existencie. Od roku 1993 sa veľkoobchod vyprofiloval na najväčší domáci veľkoobchod s potravinami, ktorý denne zásobuje stovky zákazníkov.
„Jubilejné výročie sme oslávili súťažou o exkluzívne výhry, do ktorej sa mohli zapojiť všetci odberatelia nákupom produktov zo súťažných strán v magazínoch LABAŠ č. 16 – 22. Dve hlavné výhry v podobe osobných automobilov boli svojim novým majiteľom odovzdané na koncoročnom podujatí za sprievodu kapely IMT SMILE,“ hovorí Ing. Miroslav Labaš, riaditeľ reklamy, marketingu a PR.
Spolu 30 cien, ktorými spoločnosť oslávila dlhoročné spolupráce so svojimi obchodnými partnermi.
Úspech vlastnými rukami a nápadmi
Transformácia socialistickej ekonomiky Slovenska na trhové hospodárstvo tesne po roku 1989 mala mnoho podôb a tvárí. Stála pritom pred jedným z najväčších problémov – dostať štátny majetok do súkromných rúk. Zamatová revolúcia dala príležitosť všetkým, ktorí chceli zbohatnúť. Slováci preto opustili svoje pivnice, garáže či obývačky a so svojimi podnikateľskými nápadmi zaútočili na otvorenom trhu.
Pred 30 rokmi začínal Miroslav Labaš doma s predsavzatím - zarobiť do roka svoj prvý milión slovenských korún a z garáže rodinného domu napokon vytiahol svoju firmu až medzi najväčších obchodníkov s potravinami na Slovensku.
Z garáže na špicu obchodu
Rozhodnutie podnikať Miroslava Labaša sprevádzalo celý život. Skúsenosti s vedením obchodu si vyskúšal ako vedúci predajne v Myslave a neskôr ako vedúci v predajni na Ťahanovciach, kde riadil 30 predavačiek. Pri práci na pozícii nákupcu tovaru v súkromnej firme, sa uňho zrodila myšlienka vlastného podnikania.
Prvotný sortiment, ktorý sa Miroslav Labaš rozhodol ponúkať, boli oriešky, káva, čaj a koreniny. Garáž rodičovského domu bola zakrátko malá a boli potrebné nové, podstatne väčšie priestory. Základom úspechu bola a naďalej zostáva poctivosť a ústretovosť k zákazníkom. Kým iné veľkoobchody pracovali s maržou okolo desať percent, Miroslav Labaš sa uspokojil s tretinou. Aktívne vyhľadával zaujímavé produkty a nové obchodné príležitosti.
„Najdôležitejšie pre úspech je, aby si človek veril. Ja som si dával za cieľ vždy rásť. Za 30 rokov čo podnikám, sme každý rok rástli. Treba si nastaviť cieľ, veriť si a napĺňať ho. Usilovne robiť. Potom to ide,“ hovorí konateľ spoločnosti LABAŠ, Miroslav Labaš.
Tridsaťročný príbeh Miroslava Labaša spája víziu napredovať a inovovať, presadzovať progresívne metódy v obchode a podnikaní s pracovitosťou, veľkým nasadením, poctivosťou a ústretovosťou voči zamestnancom, partnerom, spotrebiteľom a komunite.